Translate

woensdag 28 januari 2015

3 Chiang Mai Jungle Tour - Thailand 2015

Ik zal verder gaan waar we vorige keer gebleven waren. Na het fixen van het hostel zijn we met onze reis compagnon op straat nog iets gaan eten. De volgende ochtend uitgeslapen en toen weer fris en fruitig op pad gegaan. Op fietsen hebben we door de stad gereden en, verrassend genoeg, weer veel tempels en Buddha's gezien.

Eigenlijk denk ik: de zoveelste tempel, honger!
Die dag hebben we ook een jungle tour geregeld, 2dagen 1nacht. Deze heeft plaatsgevonden van zondag (25jan) tot maandag (26jan).
Chiang Mai is een leuke stad, er hangt een leuke sfeer en er zijn veel toeristen. Die avond zijn we op aanraden van anderen naar Zoe in Yellowbar geweest, dit is een leuke plek om een drankje te drinken maar het deed ons meer aan een stap-vakantie denken als Cherso. Op een gegeven moment liep het dan ook uit de hand en werden er drie jongens uitgezet. Daar bleef het niet bij, want ze werden door de guards erg hardhandig op straat gegooid waarna een knokpartij ontstond.

De dag erna was een rustig dagje, vooral om weer wat dingen te plannen. Zo zijn we naar een internet café geweest, wat 15 baht (€0,40) per uur kost. Hier hebben we geprobeerd een back-up te maken van de foto's tot nu toe maar dit ging niet heel snel. Na hier twee uur te hebben gezeten, hebben we aan de overkant van de straat bij een super leuk uitgegroeid straattentje, genaamd Funkymonkey, heerlijke hamburgers gegeten. Ja, toch even wat Westers eten tussendoor.
Funky Monkey!
Verder hadden we via het hostel bustickets naar Pai gekocht (de bus waar we nu in zitten), en ook geregeld dat zij onze treintickets terug naar Bangkok gingen kopen.

Na al dat regelen was het tijd voor iets leuks. Dit was de ontmoeting met Marijke en Har. Zij wonen met hun twee kinderen in Chiang Mai, het leek ons erg leuk om hen te ontmoeten! Dit was dan ook super. Veel verhalen uitgewisseld en tips gehad. De tijd vloog voorbij, en zo maakten we een nieuwe afspraak voor 28jan om naar hun huis te gaan. We kijken er erg naar uit om dat te zien en meer verhalen te horen.
Op de olifant!

Die avond was het tijd om de tas weer in te pakken want de volgende ochtend moesten we om 6 uur vertrekken voor de jungle tour.

Zo gingen we met een super leuke groep van 10 mensen op avontuur, afkomstig uit Duitsland, Frankrijk, Italië, Estland en Amerika. Deze trip leek op de tours die we in Indo ook gedaan hebben, al ging het hier meer over het overleven. Zo moesten We zelf fruit uit de bomen schieten met een katapult, ratten vangen voor het ontbijt en helpen met koken.
Chup!
Onderweg naar de jungle stopten we eerst om olifanten (ook wel dikkerds genoemd) te wassen en te rijden. Het rijden deden we zonder stoeltjes en dat schommelt lekker heen en weer. Het meest toeristische ding om te doen in Thailand natuurlijk maar alsnog erg de moeite waard. De olifanten konden ons kusjes geven, wat een rare en natte zuig achtige kus was en er ook nogal humoristisch uitziet .
Na een trekking van een paar uur, kwamen we bij een village waar we zouden overnachten. Het is lastig of eigenlijk onmogelijk om met de mensen van daar te communiceren maar toch lijkt het alsnog ze het leuk vinden dat we er zijn. Het avondeten was heerlijk en na wat kaarttrucs rond het kampvuur (zoals altijd met zo'n trip) zijn we gaan slapen.
Ellen met der hoofdlampje
Hots, groot mes joh!
Na een heel koude nacht van weinig slaap, was het tijd om de ratten vangst te bekijken, deze klaar te maken voor het eten, en brood te roosteren boven het kampvuur. Volgens gingen we weer op pad. Dit deel lopen was voornamelijk over de top van bergen waardoor we een prachtig uitzicht hadden. Onderweg zijn we bij een schooltje gestopt . Vanaf daar verder met het busje (ook wel een pick-up genoemd) naar de rivier waar we op bamboevlotten de rivier af gingen. Dit klinkt heftiger dan het was al was het wel leuk! Volgens reden we door naar een waterval, de grootste in Thailand. Hier snel een duik genomen want het water is natuurlijk ijskoud en toen weer terug naar het hostel. Als afsluiter zijn wel met een deel van de groep nog wat gaan drinken bij een rooftopbar. Wat ons nu wel duidelijk is, is het verschil tussen het droog- en regenseizoen. Tijdens de trekking was het dit keer niet glibberen en glijden, maar daarentegen is het landschap een stuk droger en minder groen.

Wist je dat....
- Ze hier trouwens ook links rijden, op de fiets is dat soms nog wel verwarrend.
- Banana Roti ons favoriete eten tot nu toe is, als toetje tussendoortje of wat dan ook. Daarnaast vallen alle typische Thaise gerechten ook in de smaak.
- De taal erg lastig is om te leren, verder dan "Sah Wah Dee Kha" (Hallo voor vrouwen) "Sah Wah Dee Khap" (Hallo voor mannen) en "Khap Khun Kha/Khap" (Bedankt) komen we nog niet.
- Rijden onder invloed gebeurt hier gewoon, mocht je gepakt worden moet je een boete van maar liefst 100 baht betalen (€2,50). Dit is niet uit eigen ervaring.
- Europese auto's zijn hier nog veel duurder dan bij ons. Er moet namelijk een import tax van 2,7 voor betaald worden. Dus het bedrag zoals in Europa keer 2,6.
- het Nederlandse woord 'mooi' betekent 'kut' in het Thais.