Translate

woensdag 4 februari 2015

4 Pai & Koh Chang - Thailand 2015

We hebben nu in Bangkok een extra dagje over omdat we beide nogal ziek, zwak, misselijk zijn, dus dan is er tijd om in een internet cafe wat foto's te uploaden en een blog te schrijven.

De afgelopen week zijn we van Chiang Mai naar Pai gereden, een hippie dorpje in de berg in Noord Thailand. Een super relaxte plek maar erg veel toeristen, geen vervelend toerisme maar wel erg druk. We konden geen scooter meer krijgen dus moesten we op fietsjes de super stijle bergen bedwingen. Dit was dan ook slopend en eist veel energie en geduld. We hebben in Pai snel alles bekeken wat we wilden zien omdat we slecht 1 nacht hadden. We hadden een tof bungalowtje net buiten het centrum en moesten helaas de dag erna al weer terug naar Chiang Mai. Kort maar krachtig!

De bus bracht ons naar Mea Rim waar we bij Har en Marijke op bezoek zouden gaan. Wij zijn naar het Four Season hotel gelift en daar even gevraagd of we binnen konden wachten ( wat een bizar park is dat!)
Marijke kwam ons op halen in hun pick-up truckje en ik sprong snel in de laadbak omdat dat hier mag. We zijn in die zelfde laadbak gesprongen om hun zoons van school te halen. Genieten met de ondergaande zon op je gezicht, wind door je haren, rijstvelden en bergen om je heen. Na een gezellige middag heeft har ons in het centrum van Chiang Mai afgezet waar we snel nog een hostel voor 1 nacht gefixt hebben.

De nachttrein bracht ons van Chiang mai naar Bangkok waar we na een aparte nacht snel in een tourbus sprongen naar Trat. Vanaf Trat vervolgens naar de haven en daar op de ferry naar Koh Chang.

Koh Chang is een eiland in het oosten van Thailand en de hele reis duurde zo'n 26 uur. Gesloopt stapte we het resortje op wat we geboekt hadden en werden ontvangen door een Nederlands stel! Erg leuk, makkelijk, vertrouwd, en een super gave locatie. Dit beloofde veel goeds voor ons verblijf op Koh Chang van 4 nachten.
De eigenaren gaven ons erg veel goede tips en hielpen ons met alles wat we nodig hadden, we hadden het allemaal uitgestippeld en het ontspannen kon beginnen. De eerste echte dag pakte we de kano van het resort en hebben we ongeveer 5 km gepeddeld naar het dichtsbijzijnde onbewoonde eilandje. Hier konden we mooi relaxen en niks doen, heerlijk vrij, beetje snorkelen, en weer terug varen. Kats verbrand uiteindelijk maar het was wel een mooi avontuur.
Die middag hebben we nog een scooter gehuurd en zijn we naar de zuidkant van het eiland gereden, hier is een havenstadje gebouwd op een pier, veel winkeltjes, een duikschool en mooie uitzichten. In de avond hadden we zin om uit te gaan en zijn de ander kant op gecrost in de hoop wat leuks te vinden. Het bleek al gauw vrij uitgestorven te zijn maar we er waren veel mooie boomhut/lounge barretje waar we cocktails konden drinken en spelletjes konden spelen.
Na een biertje en een potje pool zijn we weer richting huis gereden. De dag erna stond een lange rit naar het zuiden op het programma.

We vertrokken richting Long Beack, het zuidelijke puntje van het eiland, omdat de weg niet rondom loopt moesten we van het zuidwesten (waar we sliepen) naar het hoge noorden en via de andere kant weer naar het zuiden. Ongeveer 2 uur met de scooter inclusief een aantal stops bij strandjes en een mooie pier.
Long Beach bleek de lange rit meer dan waard, een schitterend uitgestorven paradijsje met heerlijk water, zonsondergang, palmbomen en rust! Genoten van wat eten en drinken en na een aantal uur weer aan de reis terug begonnen. De terug weg was slecht 1 uur omdat we lekker door konden rijden.

Die avond hebben we een tweede poging gedaan maar ook weer niet succesvol, er waren wel veel ladyboy shows op straat maar nou niet bepaald ons soort entertainment.

De dag erna was onze relax dag, de laatste echte dag op Koh Chang. We zijn naar LonelyBeach gelopen en hebben daar genoten van de zon, zee en strand. In de avond de zonsondergang bewonderd bij een beach bar waar ook vuurshows werden gegeven en na een biertje of drie wilden we wel wat eten.
We zagen een knul lopen met bakken eten en vroegen waar dat vandaag kwam, hij vertelde ons dat zijn tent iets verder op stond en wij vroegen of hij ons kon brengen. Tuurlijk kan dat, dus met z'n 3en op de scooter en 5 minuten laten bij zijn baas wat te eten besteld. Heerlijk die vrijheid in Azie.

De nacht was minder relaxt want Ellen werd ziek, en de busreis de volgende dag maakte dat niet veel beter. We waren beide nogal futloos en besloten de reis naar het zuiden te onderbreken in een hostel in Bangkok en zo zitten we dus hier. Vananvond vertrekken we naar Koh PhaNgan en dan horen jullie weer meer!